لایه باز آیکون 6

فروشگاه پروژه - لایه باز آیکون 6

RSS feed.

دانلود سریال موچین را با لینک مستقیم از کافه فیلم

یکی از سرگرمی های ایرانیان تماشای فیلم و سریال ایرانی است. چند سالی است که بخش شبکه خانگی فعال شده است و فیلم ها و سریال های متنوعی را تولید می کند که با همراهی و استقبال خوب مردم رو به رو شده است. در این بین سایت های دانلود فیلم و سریال نقش ویژه ای برای اطلاع رسانی و فروش این فیلم ها و سریال ها برای کاربران ایفا می کنند. یکی از بهترین سایت های دانلود فیلم و دانلود سریال ایرانی سایت کافه فیلم می باشد.این سایت با انتشار جدید ترین اخبار از فیلم ها و سریال ها و همچنین نقد های عالی در مورد جدیدترین فیلم ها کمک زیادی به کاربران برای انتخاب فیلم متناسب با سلیقه خود جهت دانلود فیلم و سریال می کند.

سایت cafefilm  به محض اینکه فیلم جدیدی وارد عرضه نمایش خانگی شد آن را بررای کاربران عزیز جهت دانلود قرار می دهد.

از جدید ترین فیلم ها و سریال هایی که وارد عرضه نمایش خانگی شده می توان به فیلم های زیر اشاره کرد.

دانلود سریال موچین

سریال موچین به کارگردانی حسن تبریزی و تهیه کنندگی میثم آهنگری در ژانری کمدی در سایت کافه فیلم هم اکنون قابل دانلود می باشد. 22 آذر سال 98 تولید ان استارت خورد.

l3cg_h4.jpg

 

از بازیگران معرف این سریال جذاب علی صادقی، حمید لولایی، مرجانه گلچین، شهره لرستانی، زهرا جهرمی، امیر نوری می باشند. این بازیگران خاطرات سریال های جذاب ماه رمضان هر سال را برای ما زنده می کنند و مشخص است که این سریال یکی از دیدنی ترین سریال های جدید می باشد.

هم اکنون می توانید سریال موچین را با لینک مستقیم از کافه فیلم دانلود کنید.

https://cafefilms.ir/series/tweezers-series

 

معرفی کتاب خراب آباد

معرفی کتاب خراب آباد

اثر تی اس الیوت

کتابی برای یک عمر

خراب‌آباد شعر بلندی سروده‌ی تی اس الیوت است که بسیاری آن را یکی از مهم‌ترین اشعار قرن بیستم و یکی از اصلی‌ترین آثار منظوم مدرنیست می‌دانند. شعر بلند تی اس الیوت با عنوان خراب‌آباد ??? خط طول دارد. تی اس الیوت در منظومه خراب‌آباد افسانه‌ی جام مقدس و شاه ماهیگیر که مأمور نگهبانی از آن است را با تصویری از جامعه‌ی معاصر بریتانیا درمی‌آمیزد و این شاهکار را می‌آفریند. الیوت در این شعر از ادبیات غرب گرفته تا آیین بودائی، هندو و اوپاندیشادها تلمیحات ادبی و فرهنگی فراوانی آورده است. در این منظومه هم می‌توان هزلیات یافت و هم پیشگویی؛ گوینده، مکان و زمان در شعر بلند خراب‌آباد از شخصی به شخص دیگر و از زمان و مکانی به زمان و مکان دیگر تغییر می‌کنند و شاعر گستره‌ی وسیعی از فرهنگ‌ها و دنیاهای ادبی را در سروده‌اش به نمایش می‌گذارد.

مجله‌ی ادبی کرایتریون

 این منظومه یک‌بار در مجله‌ی ادبی کرایتریون، در اکتبر ???? که نخستین ماه فعالیت این مجله بود در بریتانیا، و یک‌بار نیز در مجله‌ی د دایل در ایالات‌متحده و در ماه نوامبر منتشر شد و بالاخره در ماه دسامبر همان سال در قالب کتاب روانه‌ی بازار شد. در این سروده‌ی تی اس الیوت چند عبارت معروف است که از آن‌ها می‌توان به آوریل بی‌رحم‌ترین ماه سال است و من ترس را در یک‌مشت خاک به تو نشان خواهم داد اشاره کرد.

ساختار کلی شعر بلند خراب‌آباد به پنج بخش تقسیم می‌شود. تی اس الیوت در بخش نخست که «خاک‌سپاری مردگان» نام دارد، به دو موضوع سرخوردگی و ناامیدی می‌پردازد. در بخش دوم که «بازی شطرنج» نام دارد، چند راوی به روایت می‌نشینند و برحسب تجربه، از دو موضوع بخش اول می‌گویند. در بخش سوم منظومه‌ی خراب‌آباد تی اس الیوت، «موعظه‌ی آتش»، شاعر به خلق مراقبه‌ای فلسفی می‌پردازد؛ مرگ را تصویرسازی می‌کند و با تأثیر از مذاهب شرق و نیز آگوستین قدیس، از بزرگ‌ترین فیلسوفان و اندیشمندان مسیحیت در دوران باستان، به موضوع انکار نفس می‌پردازد. با گذر از بخش چهارم، «مرگ با آب» که به‌طور خلاصه شکایتی غنائی است، نوبت به پنجمین و آخرین بخش منظومه می‌رسد؛ «گفته‌های رعد». تی اس الیوت در این بخش با کلامی قضاوت‌گونه قلم به نتیجه‌گیری می‌برد.

مهم‌ترین اثر مدرنیست قرن بیستم

منظومه‌ی خراب‌آباد تی اس الیوت را شاید بتوان مهم‌ترین اثر مدرنیست قرن بیستم دانست. این شعر قطعاً جزو طولانی‌ترین اشعاری است که تاکنون خوانده‌اید. الیوت در این شعر فضاها، مکان‌ها، عصور، تاریخ‌ها و دوره‌های متعددی آفریده است. منظومه‌ی خراب‌آباد یک شعر چهل‌تکه است چراکه شاعر در آن از شکسپیر و چاسر، از افسانه‌ها و قصه‌های جن و پری، از بودیسم و هندوئیسم و اوپانیشاد سخن گفته است. گفته‌های او سبب می‌شوند خواننده بامطالعه‌ی این اثر تجربیات متعدد و بی‌پایانی داشته باشد. آری. منظومه‌ی خراب‌آباد تی اس الیوت شعری است چهل‌تکه که یگانگی اندیشه و دیگر ایدئولوژی‌های سنتی ما را درباره‌ی شعر به چالش می‌کشد.

الیوت هم‌چنین با زبان شعر به شرح و توصیف یاس و دلسردی می‌پردازد از این حقیقت می‌گوید که جنگ تا چه حد می‌تواند بر بازدهی ما اثر بگذارد، ذهن و خلاقیت ما را فلج سازد و ما را از جوانی و اتحاد بازدارد. این شعر آیینه‌ی دنیا و اوضاع زندگی ما است و به همین دلیل است که چندپارگی در آن موج می‌زند. شاعر در این منظومه اوضاع دنیای مدرن را تمام و کمال و با تمام نکات منفی و دلسردکننده‌اش توصیف کرده است. خراب‌آباد تی اس الیوت شعری است که مطالعه‌اش نیازمند تفکر دارد و باید بیش از یک‌بار خوانده شود تا هر بار، نکته‌ای جدید از آن دستگیر خواننده شود.

مشاهده و خرید کتاب : https://www.cavack.com/Item/37271

مزایای تحصیل در اسپانیا و فنلاند

مزایای تحصیل در اسپانیا و فنلاند

در این روزها حسابی بازار مهاجرت تحصیلی داغ است و افراد بسیاری برای تحصیل در خارج از کشور اقدام به دریافت ویزا و پذیرش دانشگاهی می کنند.

در واقع تحصیل در کشوری زیبا با دانشگاه هایی معتبر به خواست بسیاری از افراد تبدیل شده است، به خصوص تحصیل در کشورهای اروپایی که از نظر علمی شرایط ایده آلی دارند، طرفداران بسیاری پیدا کرده تا جایی که برخی از افراد برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در کشورهایی چون فنلاند و اسپانیا هزینه و زمان بسیاری صرف می کنند. اما علت این میزان از تلاش جهت تحصیل در فنلاند و تحصیل در اسپانیا چیست؟

باید بگوییم این کشورها برای دانشجویان شرایط ویژه ای دارند که سبب شده افراد بسیاری به سوی آنها راهی شوند و مسیر تحصیلی خود را ادامه دهند. در این گزارش می خواهیم در خصوص شرایط تحصیلی در این دو کشور برایتان بگوییم. با ما در ادامه این گزارش همراه باشید.

تحصیل در فنلاند

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور فنلاند 3 ساله است که در برخی موارد با توجه به نوع دانشگاه و شرایط رشته، تغییر می کند. همچنین دانشجویان دوره کارشناسی ارشد نیز 2 سال برای دوره تحصیل خود زمان دارند. هر چند باید بگوییم مقطع کارشناسی ارشد با توجه به پیوسته یا ناپیوسته بودن، زمان گوناگونی دارد اما عموما همان دو سال زمان می برد.

از سویی دیگر دانشحویان دکتری نیز دو سال خود را بابت گذراندن واحدهای درسی و همچنین تدوین پایان نامه طی می کنند تا در نهایت بتوانند مدرک دکتری خود را دریافت نمایند.

هزینه تحصیل در فنلاند

جالب است بدانید تا پیش از سال 2015 تحصیل در تمامی رشته ها در کلیه دانشگاه های فنلاند به صورت کاملا رایگان بود اما از اوایل سال 2016 برخی از دانشگاه ها شهریه دریافت می کنند.

البته باید تاکید کنیم که موارد گفته شده در خصوص هزینه تحصیل در فنلاند، تنها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است و تحصیل در مقطع دکتری کشور فنلاند همچون گذشته رایگان است و دانشجویان می توانند بدون پرداخت شهریه در معتبرترین دانشگاه های دنیا به تحصیل بپردازند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در فنلاند، می توانید از موسسه دانش گستر کوه نور کمک بگیرید و ضمن دریافت مشاوره از کارشناسان مجرب، روند دریافت ویزای تحصیلی خود را به راحتی طی نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی فنلاند

جهت دریافت ویزای کشور فنلاند، باید مدارک زیر را تهیه نمایید:

  • ارائه مدرک پذیرش از دانشگاه فنلاند به همراه دو نسخه کپی
  • ارائه مدرک زبان معتبر به همراه دو نسخه کپی
  • ارائه اصل پاسپورت به همراه دو نسخه کپی
  • ارائه اصل شناسنامه به همراه دو نسخه کپی
  • ارائه مدرک تمکن مالی به مبلغ حداقل 10 هزار یورو به همراه دو نسخه کپی
  • ارائه عکس پاسپورتی رنگی
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه گواهی بیمه به مدت یک سال و اعتبار 30 هزار یورو
  • ارائه رزومه علمی

بورسیه های تحصیلی فنلاند

یکی از مهمترین دلایلی که افراد بسیاری به سوی تحصیل در فنلاند جذب می شوند این است که این کشور بورسیه های تحصیلی متنوعی ارائه می کند که می تواند هزینه تحصیل آنها را به صفر برساند و سبب شود حتی هزینه زندگی در فنلاند نیز توسط دولت این کشور تامین گردد.

در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص بورسیه های تحصیلی فنلاند به دست آورید، بهتر است به موسسه دانش گستر کوه نور مراجعه کرده و اطلاعات تکمیلی را از آنها دریافت نمایید.

تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا نیز طرفداران بسیاری دارد و علت آن نیز هزینه های بسیار اندک، اعتبار دانشگاه های اسپانیا و ارزش مدرکی است که این دانشگاه ها ارائه می کنند. در واقع افراد با ارائه مدرک دانشگاه های اسپانیا می توانند در سراسر اروپا کار پیدا کرده و درآمد داشته باشند. 

جالب است بدانید رتبه تمامی دانشگاه های اسپانیا زیر 400 است و همگی آن ها  دارای سیستم آموزشی مدرن و امکانات منحصر به فرد هستند که سبب تمایل دانشجویان به تحصیل در این دانشگاه ها شده است.

برای ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.kojaro.com/2019/11/10/178913/education-spain-finland/

 

 

دانلود رایگان تحقیق در مورد اکسپرسیونیسم در نقاشی

تحقیق در مورد اکسپرسیونیسم در نقاشی

RSS feed.

  • تحقیق در مورد اکسپرسیونیسم در نقاشی
    تحقیق در مورد اکسپرسیونیسم در نقاشیدسته: هنر و گرافیک
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 496 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 43

    تحقیق در مورد اکسپرسیونیسم در نقاشی فایل تحقیق اکسپرسیونیسم در نقاشی تحقیق در مورد اکسپرسیونیسم در نقاشی مقاله اکسپرسیونیسم در نقاشی دانلود تحقیق اکسپرسیونیسم در نقاشی

    قیمت فایل فقط 5,500 تومان

    خرید

    توضیحات :

    تحقیق در مورد اکسپرسیونیسم در نقاشی در 43 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

    فهرست مطالب:
    مقدمه 3
    حالت نمایی 3
    اکسپرسیونیسم 4
    آلبوم آثار ارنست آدویچ 11
    آلبوم آثار ادوارد مونش 15
    آلبوم آثار ویسلی کاندیسکی 22
    آلبوم آثار هنری ماتیسه 26
    نقاشان 30
    کورو 30
    کارل اپل 30
    پابلو پیکاسو 31
    ولادیمیر تاتلین 32
    آلبرتو جاکومتی 32
    سالوادور دالی 33
    پل سزان 34
    واسیلی کاندینسکی 35
    پل گوگن 35
    پل سزان 36
    آنتونی کارو 37
    پل کله 38
    هانری ماتیس 38
    هنری مور 39
    پیت موندریان 40
    کلود مونه 41
    امیل نولده 42
    ونسان ونگوگ 42
    ریچارد همیلتون 43

    بخشی از متن :
    مقدمه
    (حالت نمایی):
    اکسپرسیونیسم، اصطلاحی که عمدتا در هنر های تجسمی به کار می رود، عبارت از بهره گیری از کژنمایی و مبالغه برای ابراز و متجلی ساختن عواطف درونی هنرمند است. این اصطلاح، در دلالت عام و گسترده اش، می تواند به هر نوع آفرینش هنری اطلاق گردد که بیشتر بر نمایاندن احساس درونی و ذهنی تاکید ورزد تا مشاهده ی عینی و بیرونی. اکسپرسیونیسم به یک تعبیر، تحریف و اغراق آمیز کردن پیکر انسان به منظور بیان احساسات و عواطف شدید است.
    اکسپرسیونیسم در عکاسی پیشینه ای طولانی دارد، مبنای بنیادین آن ارج نهادن به فردیت هنرمند و توانایی حیات درونی او است. که به گونه ای جاندار بیان بصری یافته است.اکسپرسیونیستها بر این باورند که پایه ی آفرینش هنری تجربه ی پرشور هنرمند است و بینندگان باید اثر هنری را بر اساس شدت احساساتی که در وجودشان بر می انگیزد ارزیابی کنند. تاکید آنان بیشتر بر هنرمند است تا بر جهان، و از نظر اکسپرسیونیستها ، شور و شدت بیان از صحت بازنمایی حیاتیتز و اساسی تر است.
    عبارت اکسپرسیونیسم در متون مربوط به نقاشی و زیبا شناسی بیش از ادبیات عکاسی رواج دارد. بنا بر این « تصویر گرایی» در عکاسی رایج تر است. و جنبش تصویر گرایی در عکاسی در چارچوب معیار های اکسپرسیونیستی می گنجد. تصویر گرایان عکاسی را هنر قلمداد می کردند و با جهد و تلاشی سخت می کوشیدند مرتبه اش را به پای نقاشی برسانند. تصاویر تصویر گرایانه غالبا با استفاده از عدسی ملایم کننده ، کاغذ بافت دار ، دست کاری با قلم مو، روایت های تمثیلی ، لباس های مخصوص و ابزار و ادوات کمکی پدید می آمدند، و بعضی اوقات هم با چندین نگاتیو کولاژهایی تصویری به وجود می آوردند. بسیاری از تصویر گران مشخصا از نقاشیهای ترنر، ویستلر، دگا و مونه متاثر شده بودند. تصویر گرایی در اواسط دهه ی 1920 روی به انحطاط گذاشت و زیبایی شناسی « مستقیم» به میزان گسترده جایگزینش شد و آ« را تحت الشعاع خویش قرار داد، لیکن توجه نسبت به زیباشناسی و تصویر گرایانه («عکاسی دستکاری شده») بار دیگر در دهه ی 1970 ظاهر شد، و این سنت امروز هم پرتوان و سر زنده ادامه حیات می دهد.
    *اکسپرسیونیسم
    در شیوه های که تا کنون به آنها اشاره کرده ایم معمولاً چگونگی ترکیب رنگ تنظیم اشکال ، تناسب سطوح ، خطوط و به طور کلی جنبه های عینی و ظاهری آثار هنری رامورد توجه قرار دادهایم. در امپرسیونیسم رنگ و نور ،در نئوامپرسینیسم فرم ورنگ ، درفوویسم رنگ در کوبیسم شکلهای هندسی و تناسب آنها نقش اول را در تابلو نقاشی بازی می کنند. در همگی این شیوه ها ضبط و ثبت جلوه ها و نمودهای آنی مناظر ، ونمای ظاهری اشکال و جنبه صوری موضوعات نقاشی مورد نظر است ، که از بعضی نظرها تا حدودی با هنر یونان وروم باستان و برخی از نقاشی های دوره رونسانس مطابقت دارد در مقابل ، شیوه دیگری قرار دارد که تکیه اش بر مضامین اجتماعی و قدرت عاطفی و بیان احساسات شور انگیز است . این شیوه (( اکسپرسیونیسم )) یا حالت گراییی نامیده میشود که از غمها و مصیبتهای انسانی ، خصوصاً در دورانهای بحرانی تاریخی و سیاسی
    حکایت می کند . هنر مندان بکمک این شیوه ، عواطف و احساسات درونی خود را بهنمایش در می آورند.این شیوه متعلق به اوایل قرن بیستم است ، اما هنر مندانی چون ماتیاس گرانوالد آلمانی(1528-1475 م) ، پیتر بروگل هلندی (1525-1569 م) و فرانسسکو گویا اسپانیایی(1746-1828) نمونه هایی از هنرمندان پیشین هستند که به نوبه خود کوشیده اند تا باروش های منحصر به فرد ، مفاهیم اجتماعی را با بیانی نیرومند به معرض نمایش در آورند.از این نظر آثار آنها دارای جلوه های اکسپرسینیتی است . در هنر گوتیگ نیز پیکره ها وبنا ها دارای خصوصیتی اکسپرسیونیستی بودند . برای شناختن کامل شیوه نقاشی اکسپرسیونیسم ، باید به سراغ نقاشیهای اروپای شمالی ومرکزی برویم ، زیرا این شیوهبیشتر با روحیه مردم اروپای شمالی سازگار گردیده است . برخی اکسبرسیونیسم راعکس العملی در برابر امپرسیونیسم و شیوه های جدید تر که تاکید بر فرم و رنگ دارند،قلمداد کرده اند.هنرمندان این شیوه با تکیه بر نیروی روانی خویش و عواطف و احساست فردی ، جهانی رابه تصویر در میآورند امپرسیونیسم از آن گریزان بودند. از لحاظ تکنیک و شکل و فرم ظاهری به سختی ممکن برای اکسپرسیونیسم اصولی را مشخص کرد،تنها نکته ای که خصوصیت آن را مشخص رمی کند ،محتوا و پیامهایی است که در تابلوهای نقاشان اکسپرسیونیست وجود دراد . این شکل از هنر غالباً در مناطقی بوجود آمده که انسان به علت های مختلف دچار اضطراب و ناراحتیها و مصیبتهای گوناگون بوده است. به همین جهت در کشورهای اروپای شمالی بیش از هر جای دیگری ، این شیوه را می توان دید.در مناطق گرم استوایی ، آفریقا و کشورهایی که گرفتار محرومیتها و ستمهای اجتماعی ومبارزات سیاسی و مذهبی بودهاند، آثار هنری اکسپرسیونیستی به وفور مشاهده می شوددر همین مورد چنین میخوانیم :(... اکسپرسیونیسم زاییده موقعیتهای حساس روحی است .گوئی به هنگام بروز تحولات و انقلابهای سیاسی-اجتماعی و مذهبی تبلور می یابدو برای مثال در آثار ال گرگو و یا در نقاشیهای فرانسسکو گویا در دوران جنگ و انقلاب که منجر به سقوط استبداد مطلقه گردید، اهمیت اکسپرسیونیسم در هنر مدرن بدان جهت است که در حقیقت بیانگر صفات انسان منزوی در جامعه امروزی است . از قرن بیستم به عنوان (( قرن اضطراب )) نام برده می شود، انسان امروزی محروم و درمانده ازهر نوع پشتیبانی جامعه ، افراد و ایمان و اعتقادات مذهبی است . و برای مقابله با تحولات و تغییرات بی سابقه ، منحصراً به قدرت و اطلاعات خویش متکی است، و میکوشد تا به نحوی اظهار وجود نماید ، مانند آنچه که در آثار وان گوگ ، تحت عنوان اکسپرسیونیسم شناخته ایم . این جریانی است که هنرمند مدرن را وادار می کندتا به کمک آن ، خویشتن را از تنهایی ، ترس و اضطراب حاصل از انزوا برهاند)). جایگاه اصلی اکسپرسیونیسم آلمان بود ، اما در فرانسه نیز نقاشانی به این شیوه کار میکردند . در این میان از ونسان وان گوگ هلندی ، به عنوان مکتشف و پیشرو شیوه اکسپرسیونیسم نام برده می شود. نقاشی های او در ابتدا از لحاظ تنوع رنگ کم مایه ومعمولاً سیاه و سفید بود ، اما با مهاجرت وی و تاثیر پذیری او از نقاشان امپرسیونیست رنگهای شفاف و پر فروغ جای رنگهای قبلی را در آثارش گرفتند. از آن پس وی با قلمی بی تاب ، دیوانه وار رنگها را بر روی بوم نقاشی قرار می داد . وان گوگ در این مرحله تابلوهایی بوجود آورد که رنگ در آن حکومت می کرد و از این نظر در ردیف پیشگامان فوویسم ، قرار گرفت . اما از لحاظ انتخاب مضامین و موضوعات نقاشی ،آثارش با همه نقاشان فرنسوی همزمانش متفاوت بود . موضوعات نقاشی او را اکثراً زحمتکشان و طبقاتمحروم جامعه تشکیل می دادند . آثار وی بیانگر زندگی و کار طاقت فرسای کارگران معادل زغال سنگ و نیز زندگی کشاورزان فقیر و تنگ دست محیط اطرافش می باشد .ژرژ روئو (1871-1958) که یکی از نقاشان فوویست به شمار می آید ، به علت خصوصیت آثارش، چه از نظر شکل و قالب و چه از نظر محتوا و مفاهیم ، - در زمره نقاشان اکسپرسیونیست قرار می گیرد . اکثر آثار وی دارای مضامین مذهبی و اجتماعی بودند و هنر در دست او بصورت وسیلهای برای بیان عشق و علاقه اش نسبت به خدا و انسان قرار داشت.روئو در آغاز کار به مدت ده سال پنجره کلیساهای قرون وسطی را تعمیر و نقاشی می کرد . خصوصیت طراحی خشن و رنگ آمیزی شدید رنگین (ویترای) قرون وسطاییی واثرات ان ، روحیه او را سخت تحت تاثیر قرار داده بود، به نحوی که تا آخر عمر مذهبی و اجتماعی را ترک نکرد ، و در این زمینه آثاری گویا و پر محتوا بوجود آورد. از آثار معروف او تصاویری است که جهت کتاب بینوایان اثر ویکتور هوگو طراحی نمود . وی دراواخرعمر نقاشی شیشه های رنگین کلیساهای متعددی را به وجود آورد. نقاشیهای روئو
    متشکل از خطوط سیاه وکلفت ، با رنگ های تابنده به شیوه رنگ آمیزی های نقاشان فوویست بود. او برای راحی صورتهای غمزده و هیکلهای رنج دیده ، از خطوط مبالغه آمیز و خشن استفاده می کرد ، بدین وسیله صحنه های غمناک زندگی مردم ، خصوصاً کارگران و محرومان را به نمایش در می آورد . در همان زمانی که ژرژ روئو نقاشیهای پر محتوای خود را می کشید ، نقاشان دیگر فانسه محو جلوه های ظاهری طبیعت و شیفته.
    رنگهای خوشایند و ترکیب اشکال و احجام هندسی به شیوه کوبیسم و تجریدی خود بودند و ندرتاً به مضامین اجتماعی روی می اوردند. از جمله استثنائات می توانیم به اثر معروف پیکاسو به نام ((گرینا)) اشاره کنیم که از لحاظ شکل و ترکیب بندی بر اساس شیوه کوبیسم پایه ریزی شده ، ولی از نظر محتوا ، حاوی بیانی اکسپرسیونیستی است. یکی دیگر از معروفترین نقاشان اکسپرسیونیست ، ادوراد مونش نروژی (1836-1944م) است که نقاشان آلمانی را تحت تاثیر قرار داد. خود او از نقاشان ((نبی)) و گوگن درسهایی گرفته، خصوصیات روحیش نیز همانند وان گوگ بود. وی به علت حوادث ناگواری که در زندگی اش رخ داد ، به صورت هنرمندی انزوا طلب و عصبی در آمد . در مورد زندگی او چنین نوشته شده است : ( ... دوران کودکی او با مرگ زود گذر مادر و رفتار مستبدانه پدر همراه بود . نوعی احساس عدم امنیت و تنزل خاطر در وی بوجود آورد.مونش همواره از مشاهده زنان محروم و مصیبت زده ، مرگ و نیروهای بنیان کن طبیعت در رنج بود ... آثار مونش دردسر و فضاحت بسیار وی به ارمغان آورد . طی سالیان دراز که او در آلمان به سر می برد ، آثارش به جرم((آثار مضر)) توسط نازیها ضبط و مصادره گردید . وی در دوران اشغال نروژ توسط آلمانیها ، در انزوا بدرود حیات گفت)). ادوارد مونش اگر چه چند سالی در کنار امپرسیونیستهای فرانسوی زندگی کرده بود اما هیچ گاه مانند آنها شیفته نمای ظاهری موضوعات و جلوه های مجرد نور و رنگ نگردید. وی همراه با قلمی تند و سریع، و با صراحت تمام مضامین اجتماعی را مصور می ساخت . در خلال سالهایی که او در آلمان به نقاشی مشغول بود گروهی را به نام ((پل)) تشکیل داد ، سپس نقاشان دیگری از جمله کاندینسکی مارکه ، ماک،پل کله و گروه دیگری تحت عنوان(( سوار آبی)) بوجود آوردند که همگی می کوشیدند تا از نقاشی نتایج روانشناسی بگیرند . هدف آفریده های آنها ، نشان دادن حالات درونی و رویدادهای روحی به وسیله معنی اشکال و رنگ ها بود .
    یکی دیگر از نقاشان اکسپرسیونیست جیمز انسور بلژیکی (1860-1945) است که ابتدا به شیوه امپرسیونیستها کار می کرد . وی در ترکیب رنگها ظرافت و دقت فراوان داشت . او نیز همچون مونش هنرمندی گوشه گیر بود و برخی از آثارش نشانه هایی از اندیشه های (بوش) و(بروگل)را دارد . امیل نولد کیرشنر آلمانی و کوکوشکا اتریشی نیز در زمره بهترین نقاشان اکسپرسیونیت محسوب می شوند .کائیم سوتین (1894-1943م )نقاش روسی الاصل مقیم فرانسه ، در حالت انزوا و مخفی از چشم نازی ها به نقاشی مشغول بود و آثارش بهترین معروف شیوه اکسپرسیونیسم است . سوتین موضوعات نقاشی خود را با حالاتی خشمگین و نا آرام با فرم های مواج و حرکت های خشن که نمایانگر روحیه بی قرار و ترس و وحشت و گرفتاری اش در زندگی بوجود می آورد مارک شاگال (متولد 1887) نیز از نقاشان روسی الاصلی است که میهن خود را ترک کرد و از سال (1914) در پاریس اقامت گزید .مضامین آثار وی- که به شیوه اکسپرسیونیستی ترسیم شده اند –سرشار از دلتنگی ،جدایی و دوری از وطن می باشد . از نظر سبک او را می توان به شیوه های جدیدتر و به خصوص سوررئالیسم متعلق دانست . معمولاً نقاشانی که مضامین انقلابی و اجتماعی را برای خود انتخاب می کردند . برای بیان گویا تر و کوبنده تر به شیوه اکسپرسیونیسم روی می آوردند. به همین جهت در برخی از کشورها – که گرفتار مصیبتهای اجتماعی و محرومیت های سیاسی بوده اند- شیوه اکسپرسیونیسم بیشتر مقبول افتاده ، ضمناً رشد یافته است . برای نمونه می توانیم از کشورهای آمریکای لاتین و خصوصاً مکزیک . برزیل نام ببریم. از میان هنرمندان مکزیک نوابغی در این زمینه بوجود امدند از جمله می توان به (ریورا ، اوروزکو و سیکیروس اشاره کرد.)

    قیمت فایل فقط 5,500 تومان

    خرید

    برچسب ها : تحقیق در مورد اکسپرسیونیسم در نقاشی , فایل تحقیق اکسپرسیونیسم در نقاشی , تحقیق در مورد اکسپرسیونیسم در نقاشی , مقاله اکسپرسیونیسم در نقاشی , دانلود تحقیق اکسپرسیونیسم در نقاشی